Wyszukiwarka

Zapisy na imprezy

Zapisy na Wieczory
z marketingiem oraz inne
imprezy oranizowane przez ŚTM

zobacz

Baza wiedzy

Wartościowe strony, ciekawe filmy, dobre książki, badania, raporty
i analizy.

zobacz

Newsletter

Zapraszamy do subskrybowania biuletynu Towarzystwa.


Logowanie

Służy przyjętym członkom do aktualizacji publicznego profilu.

zaloguj

wieczory z marketingiem kongres ludzi marketingu akademia ŚTM inicjatywy ŚTM index

Kongres Ludzi Marketingu

Marketing to zbyt poważna dziedzina wiedzy, by mówili o niej amatorzy. Dlatego na Kongresy Ludzi Marketingu zapraszamy najlepszych specjalistów, praktyków którzy na co dzień zajmują się tematami, które będą prezentowali.

Współczesny marketing staje się coraz bardziej rozgałęzioną dziedziną wiedzy – czerpie inspiracje i wykorzystuje narzędzia z wielu dziedzin nauki. Dlatego nasze Kongresy są tak multidyscyplinarne.

W trakcie wykładów i warsztatów tegorocznej edycji będziemy mówili o:
1. rzeczywistości rozszerzonej – czyli o zaawansowanych aplikacjach 3D na urządzenia mobilne
2. sztucznej inteligencji – czyli o Wirtualnej Hostessie, która zna odpowiedzi na 2 miliony pytań, a do tego nie irytuje się i może pracować wszędzie i o każdej porze
3. dwukierunkowej komunikacji z klientem i budowaniu relacji – czyli o technologii wspartej psychologią i socjologią
4. marketingu politycznym – czyli tajnikach gry wyborczej
5. psychologii biznesu – czyli wyzwaniach i roli psychologa biznesu w sytuacjach kryzysowych w MMŚP (warsztat)
6. aspektach prawnych marketingu – czyli o spamie (wykład) oraz ochronie danych osobowych, tworzeniu regulaminu sklepu internetowego, reklamacjach i klauzulach niedozwolonych (warsztat)
7. informacyjnych narzędziach wspierających ludzi marketingu – czyli o tworzeniu własnej strategii odnajdywaniu informacji niezbędnej w pracy marketingowca, w oparciu o profesjonalne zasoby internetowe polskie i zagraniczne (warsztat)

Udział w Kongresie jest bezpłatny.
Rejestracja przez FB lub w panelu rejestracyjnym na stronie
Wstęp bezpłatny - wymagana rejestracja w panelu rejestracyjnym - http:/www.marketing.silesia.pl/harmonogram.php oraz na Facebooku - wybierając wezmę udział.
Liczba miejsc ograniczona!

PROGRAM


11.30 – 11.45
Przywitanie i otwarcie VI Kongresu Ludzi Marketingu – Artur Kurkiewicz (wiceprezes ŚTM) i Tomasz Sobisz (prezes ŚTM) oraz Jadwiga Witek (CINiBA)

11.45 – 12.05
Nowoczesne podejście do informacji w bibliotece otwartej - Prof. dr hab. Dariusz Pawelec, dyrektor CINiBA

12.05 – 12.40
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta - Maciej Stanusch (Stanusch Technologies SA)
W trakcie wykładu omówione będą najnowsze trendy w obsłudze klienta na świecie oraz rozwiązania dotyczące automatyzacji obsługi. Dowiemy się jak działają i jaka przyszłość czeka Inteligentne systemy wspomagania sprzedaży i obsługi klienta.

12.40-13.00
Zastosowanie Net Promoter Score w badaniach satysfakcji klientów – Aleksander Buczkowski (BCMM Badania Marketingowe)
Trudno wyobrazić sobie realizowanie celów marketingowych bez zrozumienia klienta, w tym jego satysfakcji wyrażonej poziomem lojalności. W trakcie prelekcji będzie można dowiedzieć się o istocie wskaźnika NPS, sposobu jego obliczania oraz znaczeniu NPS dla rozwoju firmy.

13.00-13.35
SPiced hAM – aspekty prawne - Jarosław Góra (Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych)
Nie do końca wiadomo w jaki sposób nazwa produktu amerykańskiej firmy Hormel Foods, która skrótowo opisywała zawartość konserwy mięsnej (SPiced hAM) stała się synonimem niechcianej wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. Teorii jest kilka. W Polsce rozsyłanie spamu wiązać się może z odpowiedzialnością karną, jak i dotkliwymi sankcjami administracyjnymi. Zatem, aby uniknąć tych negatywnych konsekwencji, warto pamiętać o kilku kwestiach.

13.35 – 14.15
Przerwa - czas na rozmowy integracyjne i poczęstunek

Część warsztatowa


14.15-16.15
WARSZTATY I ZAJĘCIA W GRUPACH
Sesje warsztatowe – do wyboru. Zapisy na poszczególne zajęcia grupowe (w miarę wolnych miejsc) będą odbywały się w trakcie rejestracji uczestników.

Warsztat 1
Informacyjne narzędzia wspierania działań marketingowych - Jadwiga Witek i Tomasz Zięba (CINiBA)
Podczas zajęć uczestnicy poznają najlepsze narzędzia wyszukiwania informacji ekonomicznej, rekomendowane przez naukowców Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a także specjalistów informacji naukowej CINiBA. Celem warsztatów jest zdobycie umiejętności tworzenia własnej strategii odnajdywani informacji niezbędnej w działalności z obszaru marketingu, w oparciu o profesjonalne zasoby internetowe polskie i zagraniczne. Warsztaty odbywają się w pracowni komputerowej. Program bazuje na dostępnych online oraz w sieci CINiBA narzędziach informacji naukowej, ekonomicznej i biznesowej.

Warsztat 2
E-commerce – dlaczego robisz to źle? - Mateusz Dąbroś i Bartosz Pudo (prawnicy kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy)
Nie da się ukryć… świadomość prawna przedsiębiorców nie nadąża za gwałtownym rozwojem e-handlu. Nie ma co się dziwić. Kolejne, coraz bardziej szczegółowe regulacje prawne ograniczają swobodę działania sklepów internetowych. Ochrona danych osobowych, regulamin sklepu, newsletter, reklamacje konsumenckie, niedozwolone klauzule umowne – jak się w tym wszystkim odnaleźć?

Warsztat 3
Marketing MMŚP - praktyczne wnioski z doświadczeń badawczych – Karol Wolski (naukowiec i praktyk)
Omówienie podstawowych narzędzi – wraz z ćwiczeniami - jakie wykorzystują mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MMŚP), wyzwania jakie stawia rynek w obszarze marketingu oraz rola psychologa biznesu w przypadku spowolnienia rozwoju firmy.

Koniec części warsztatowej


16.15-16.45
Przerwa - czas na rozmowy integracyjne i poczęstunek

16.45-17.20
Dlaczego jedni wygrywają a inni przegrywają kampanie wyborcze w Polsce? Zarys czynników wpływających na sukces wyborczy - Sebastian Drobczyński (pionier i ekspert marketingu politycznego)
Charakterystyka budowy etapów kampanii wyborczej i na jej podstawie wskazanie, zdefiniowanie, podanie przyczyn oraz omówienie skutków najczęściej popełnianych błędów podczas organizacji i prowadzenia kampanii wyborczych w Polsce.

17.20-17.55
Quo vadis Augmented Reality? Hipotez kilka - Piotr Koźniewski (3R Studio Mobile)
Z punktu patrzenia technologicznego ryzykanta i niepoprawnego optymisty chcę przedstawić historie i konteksty przedsięwzięć z zakresu moich realizacji - zaawansowanych aplikacji 3D na urządzenia mobilne. Rozważyć częściowo rozbity potencjał i przyczyny ich niepowodzeń oraz na głos zastanowić się nad tym, czy interaktywne, dynamiczne i atrakcyjne wizualnie treści mają szanse obronić się dzisiaj bez budżetu marketingowego?

17.55-18.30
Nowoczesne metody dwukierunkowej komunikacji z klientem - Piotr Pietrzak (CTO IBM Polska i Kraje Bałtyckie) Komunikacja marketingowa i budowanie długotrwałej relacji z klientem, stały się kluczowymi obszarami zainteresowania firm i ich działów sprzedaży. Szeroka wiedza o kliencie, poprawna segmentacja grupy docelowej i dopasowanie komunikatu są podstawowymi narzędziami umożliwiającymi zwiększenie obrotów na istniejącej bazie odbiorców. Sama przekazana informacja staje się mniej ważna od kontekstu w którym zostaje dostarczona. Technologia wsparta socjologią i psychologią odgrywa kluczową rolę w tym procesie. Wiedza ta jest tym ważniejsza, że umożliwia również szybkie dopasowanie oferty  do potrzeb rynku i pozwala zdobyć przewagę konkurencyjną. O tych i innych rozwiązaniach będziemy mieli okazję porozmawiać w trakcie spotkania.

18.30
Zakończenie Kongresu



PRELEGENCI ORAZ PROWADZĄCY WARSZTATY


Prof. dr hab. Dariusz Pawelec Dyrektor Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej w Katowicach, a także dyrektor Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego (2004-). Szef projektu „Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, realizowanego w latach 2008-2012.
Sprawowane funkcje:
Przewodniczący Rady Programowej Telewizji Polskiej Oddział Katowice (2012-)
Przewodniczący Rady Programowej Instytucji Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris
Członek Rady Programowej Biblioteki Śląskiej w Katowicach (2011-)
Kierownik Międzyinstytutowej Polonistycznej Pracowni Komunikacji Społecznej (2004-2007)
Kierownik Zakładu Poetyki Historycznej i Sztuki Interpretacji (2007-)

Maciej Stanusch
Absolwent Wydziału Zarządzania (kierunek Zarządzanie Marketingowe i Polityka Rynkowa) Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Z branżą IT związany jest od 17 lat. Jest autorem ponad 50 artykułów na temat CRM. Brał udział w projektach m.in. dla American Express, WorkService, SodexhoPass, WSIP, PWN SA, Aster City, Carlsberg, Electrolux, SAP, Schneider Electric, Microsoft Polska. Od kilku lat zajmuje się problematyką wykorzystania metod i technik sztucznej inteligencji w marketingu oraz bezpośredniej obsłudze klienta. Kierowana przez niego Spółka Giełdowa Stanusch Technologies SA jest światowym liderem w dziedzinie budowy i wykorzystania technologii Wirtualnych Doradców.

Aleksander Buczkowski
Studiował w Katedrze Badań Konsumpcji Akademii Ekonomicznej w Katowicach, a następnie od 1999 roku związał się ze specjalistyczną firmą badań marketingowych BCMM, w której od konsultanta awansował na stanowisko szefa działu badań ilościowych i Wiceprezesa Zarządu. Specjalizuje się w metodologii badań ilościowych i analizie danych pierwotnych. Członek PTBRiO i ŚTM.

Jarosław Góra
Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Adwokat, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz prawa nowych technologii.
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów gospodarczych, w których istotną kwestią są prawa autorskie, własność przemysłowa i know-how (twórcy i artyści, producenci filmowi, biura architektoniczne, podmioty z branży IT czy instytucje kulturalne).
Doświadczony trener szkoleń prowadzonych dla: TUV Nord, Akademii Informatyki Śledczej (Media sp. z o.o.), Centrum Projektów Informatycznych, Śląskiego Towarzystwa Marketingowego oraz Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Autor publikacji popularyzujących zagadnienia z zakresu prawa autorskiego i prawa nowych technologii w mediach branżowych: Magazyn Informatyki Śledczej i Bezpieczeństwa IT, Frames Factory, Niebezpiecznik.pl
Autor bloga ipblog.pl poświęconego zagadnieniom prawa własności intelektualnej i nowych technologii oraz apblog.pl, gdzie szczegółowo omawia tematykę prawa własności intelektualnej w architekturze.

Jadwiga Witek (warsztat)
Rzecznik prasowy, specjalista ds. promocji PR w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Absolwentka bibliotekoznawstwa i informacji naukowej oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim, projektowania i budowy multimedialnych serwisów internetowych w Wyższej Szkole Technologii Informatycznych oraz Public Relations na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Prywatnie wielbicielka literatura amerykańskiej, polskiej, rosyjskiej i francuskiej, filmów J.J. Kolskiego oraz kuchni eksperymentalnej.

Tomasz Zięba (warsztat)
Jest absolwentem Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1995-2000). Od 2000 roku pracuje w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego i Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej , w Departamencie Udostępniania Zbiorów i Informacji Naukowej. Jest ekspertem w wyszukiwaniu informacji w Internecie. Zawodowo interesuje się także potrzebami informacyjnymi społeczeństwa oraz digitalizacją klasycznych zbiorów biblioteczno-archiwalnych.

Bartosz Pudo (warsztat)
Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Prawnik, specjalista z zakresu ochrony danych osobowych i prawa własności intelektualnej. Koordynuje procesy wdrażania oraz dostosowywania do obowiązujących przepisów procedur z zakresu ochrony danych osobowych u klientów. Doradca w procesach wdrażania systemów informatycznych oraz tworzenia aplikacji mobilnych. Dla jednego z klientów analizował aspekty prawne procesu tworzenia i wprowadzenia na rynek europejski urządzeń elektronicznych produkowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Doradzał jednej z międzynarodowych grup kapitałowych w ramach procesu wdrożenia narzędzi online służących prowadzeniu rekrutacji na potrzeby wszystkich spółek grupy w Europie Środkowo-Wschodniej.
W zakres jego specjalizacji wchodzą również sprawy z zakresu prawa własności intelektualnej oraz prawa konkurencji. Opiniuje umowy oraz doradza w sporach dotyczących praw autorskich, zwłaszcza w przemysłach kreatywnych i branży IT. Autor publikacji z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej. Prelegent na licznych konferencjach naukowych i branżowych organizowanych m.in. przez: Uniwersytet Śląski w Katowicach, Politechnikę Śląską w Gliwicach, Uniwersytet w Białymstoku, Fundację Nowoczesna Polska, Górnośląski Klaster Kreatywny, Śląski Klub Biznesu, Śląskie Towarzystwo Marketingowe oraz GigaCon.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Obecnie doktorant w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego. Stypendysta międzynarodowego programu Programme in European Private Law for Postgraduates.
Autor bloga bartoszpudo.innpoland.pl/ poświęconego tematyce prawnych aspektów nowych technologii i mediów, a także eksperckiego bloga personalia.com.pl, gdzie szczegółowo omawia zagadnienia ochrony danych osobowych. 

Mateusz Dąbroś (warsztat)
Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu prawa ochrony konsumentów i konkurencji.
Analityk projektów umów pod kątem ich zgodności z prawem, rzeczywistej efektywności, rozkładu ryzyka oraz odpowiedniego zabezpieczenia interesów klienta. Prowadzi także doradztwo w sporach na tle wykonywania umów wraz z reprezentacją przed sądami państwowymi i arbitrażowymi.
Prelegent i organizator ogólnopolskiej oraz międzynarodowej konferencji z zakresu prawa prywatnego międzynarodowego oraz licznych ogólnopolskich konferencji z zakresu prawa cywilnego oraz prawa spółek handlowych. Prowadził warsztaty dla Śląskiego Towarzystwa Marketingowego z zakresu e-commerce (konstruowanie regulaminów, zawieranie umów).
Aplikant adwokacki przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Katowicach oraz doktorant w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Stypendysta międzynarodowego programu Programme in European Private Law for Postgraduates. W kręgu jego zainteresowań naukowych znajdują się zagadnienia związane z działalnością organów spółek kapitałowych, w tym w szczególności z podejmowanymi przez nie uchwałami. Pracuje obecnie nad rozprawą doktorską dotyczącą struktury zarządzania i kontroli nad funduszem inwestycyjnym.
Autor bloga umowny.pl poświęconego tematyce prawa umów zobowiązaniowych.  

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Kancelaria prawna z siedzibą w Katowicach specjalizująca się w prawie nowych technologii, prawie własności intelektualnej, prawie zamówień publicznych, prawie górniczym, geologicznym i energetycznym oraz szeroko rozumianym prawie gospodarczym i handlowym. Świadczy pomoc prawną zarówno potentatom sektora przemysłu, jak i branży IT , średnim i małym przedsiębiorcom, instytucjom kultury, branży medialnej i reklamowej.
Więcej informacji na stronie: www.kancelaria-szip.pl

Karol Wolski (warsztat)
Psycholog biznesu, przedsiębiorca, pasjonat Internetu, statystyki oraz badań społecznych. Autor szeregu publikacji z zakresu psychologii Internetu, marketingu w Internecie oraz wykorzystywania nowych technologii w zarządzaniu. Wykładowca na kierunkach International Business Studies oraz Psychologia w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Prowadzi szkolenia z zakresu zastosowania nowych mediów w marketingu i zarządzaniu. Współpracował i współpracuje z Grupa Żywiec, RMF FM, Sedlak & Sedlak, Poczta Polska, Polskie Badania Internatu.

Sebastian Drobczyński
Ekspert ds. marketingu politycznego. Praktyk z 18-letnim doświadczeniem w obszarze polityki i public relations. Pionier marketingu politycznego na obszarze Wielkopolski. Twórca wielu udanych kampanii politycznych i wyborczych. Od 1997 roku czynnie uczestniczy w tworzeniu i prowadzeniu zwycięskich kampanii politycznych i wyborczych m. In. Jako szef sztabu, rzecznik prasowy, doradca polityczny. Doradca zarządów firm i korporacji z zakresu budowy i kreowania wizerunku. Podejmuje się rozwiązywania sytuacji kryzysowych i Oborny przed czarnym PR. Wykładowca akademicki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej, Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Specjalizuje się w kampaniach wyborczych, budowy i kreowaniu wizerunku osób i instytucji, psychologii wywierania wpływu, public relations, relacjach z mediami, rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych dotyczących praktycznego wykorzystania marketingu politycznego i media rellations. Prowadzi szkolenia z zakresu autoprezentacji, budowy i kreowania wizerunku, komunikacji, marketingu politycznego, współpracy z medimi. Komentator wydarzeń dla mediów m. in. Cogito, Echo Miasta, Gazeta Wyborcza, Gazeta Pomorska, Polska The Times, Rzeczpospolita, Radio Merkury Poznań, Radio RMF FM, Radio Zet, Telewizja Polsat S.A., Polsat News, TVN24BiŚ, TVP S.A., WTK (Wielkopolska Telewizja Kablowa), Życie Warszawy.

Piotr Koźniewski
Absolwent Chemii UAM w Poznaniu. Propagator wydajniejszych interakcji przestrzennych w technologiach 3D i ich bardziej przemyślanych zastosowań. Prowadzi firmę 3R Studio, polskiego lidera w rozwoju mobilnych technik i narzędzi Augmented Reality – docenioną przez QUALCOMM i zaproszana do wystawienia się na największych branżowych targach i konferencji Augmented Reality Event 2012. Producent kreatywny, innowator, nieśmiały wizjoner. Prelegent na konferencjach branży mobilnej, przedsiębiorczej, zaangażowany w przedsięwzięcia artystyczne, dydaktyczne, kulturalne, techniczne. Miłośnik praktycznej innowacyjności i optymalizacji zastosowań nowych technologii, zwłaszcza wirtualnych. 
3R Studio Mobile Sp. z o.o.
3R Studio zajmuje się dostarczaniem wysokiej jakości rozwiązań interaktywnych na potrzeby urządzeń mobilnych. Wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania naszych klientów, pomagamy im wykorzystać urządzenia przenośne w sferze promocji, w reklamie i sprzedaży. Każda realizacja jest indywidualnym projektem, pozwalającym na generowanie korzyści istotnych dla odbiorców naszych usług i produktów.

Piotr Pietrzak
Chief Technology Officer (CTO) IBM Polska i Kraje Bałtyckie. Entuzjasta i technologiczny ewangelista, od 17 lat związany z branżą IT. Specjalizuje się w projektach optymalizacji i transformacji przedsiębiorstw. Odpowiedzialny za rozwój rynku cloud computing w Polsce. Jest członkiem 32-osobowej grupy Innovation Network, zajmującej się w IBM rozwijaniem nowatorskich rozwiązań. W 2008 r. został przez tę grupę wybrany IBM Chief Technologist of the Year spośród innych specjalistów pełniących tę rolę w IBM na całym świecie. Odpowiedzialny jest też za współpracę z funduszami inwestycyjnymi typu VC/PE w ramach programu IBM Global Entrepreneur. Autor wielu branżowych publikacji. Przełamuje schematy, promuje innowacje. Miłośnik szybkich motocykli, otwartych standardów i umysłów.


Organizator:
Śląskie Towarzystwo Marketingowe

Współorganizatorzy i partnerzy merytoryczni:
Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka
Ślązak, Zapiór i Wspólnicy

Partnerzy:
Polskie Radio Katowice
IBM
Videa

Projekt identyfikacji wizualnej:
Tomasz Berezowski

2015-09-07

luka.polacik@gmail.com

Pobierz pliki

P R O G R A M (119.62 kB)


Empiria One Press SFBCC 3w Helion.pl Advance
Strona główna | Galeria zdjęć | Dołącz do nas | Forum | Kontakt | O ŚTM | Statut | Redakcja |
Praca zespołowa firm: 3W Serwisy Informacyjne · Agencja Reklamy i Marketingu Artur Kurkiewicz · Walter-Poplawski Consulting